• Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Bart’s Retail lanceert eigen geschillenregeling

Bart’s Retail lanceert eigen geschillenregeling

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Geschillenregeling – Niet de nieuwe Nederlandse Franchise Code (NFC), maar een eigen samenwerkingsovereenkomst met geschillencommissie vormt de basis van het voorkomen van mogelijke toekomstige geschillen bij Bakker Bart.

Dit zegt Jan-Joris Heling, Manager Juridische Zaken bij Bart’s Retail. Hij is niet tegen de NFC, verduidelijkt Heling, maar ziet wel graag een Code die werkzaam is en niet onnodig in ondernemerschap beperkt. “Bij Bakker Bart worden mogelijke toekomstige geschillen voorkomen door de onlangs met de franchisenemersvereniging Bart’s Franchise Orgaan gesloten samenwerkingsovereenkomst. Deze voorziet in een eigen geschillencommissie. De samenwerkingsovereenkomst borgt de meeste principes van de NFC al. De samenwerkingsovereenkomst en de geschillencommissie bieden voor ons een waarborg om samen met onze franchisenemers de toekomst in te gaan.”

Verplichtingen
Heling vindt overigens een minpunt van de huidige NFC dat er veel meer (en verdergaande) verplichtingen voor franchisegevers formuleert dan voor franchisenemers. “Een ander minpunt is dat de Code een groot aantal open normen bevat, die voor verschillende interpretaties vatbaar zijn.” De manager Juridische Zaken van Bart’s Retail vindt dan ook dat de Code nog onvoldoende duidelijkheid verschaft. Hij is niet de enige, blijkt uit een rondgang van @FoodClicks langs verschillende partijen in de franchisesector. Het Vakcentrum daarentegen is wel content met de inhoud. Patricia Hoogstraaten: “Er wordt helder uiteengezet wat er verwacht wordt vanuit franchisegevers en zolang partijen zich daaraan houden is er niets aan de hand.”

Bron: @FoodClicks


© 2024 Franchisekamer. Alle rechten voorbehouden. Gemaakt door Website-maker.nl

franchise logo